بلاگ

نکات مهم خرید اجاق گاز که باید به آن توجه کنیم چیست؟

نکات مهم خرید اجاق گاز که باید به آن توجه کنیم چیست؟ اجاق گاز وسیله ای مهم در آشپزخانه است. و باید در خرید آن دقت لازم را داشته باشیم. هرآشپزخانه ای به اجاق گاز مناسب و زیبا و دارای استاندارد نیاز دارد پس تمامی این موارد را در خرید خود درنظر بگیرید.

سوالات متداول که از مشتری پرسید:

1.آیا در روز زیاد پخت و پز انجام میدهید؟

2.آیا درخرید گاز به تعداد اعضای خانواده خود توجه دارید؟ یا اینکه اجاق گاز را برای منزل خود می خواهید یا محل کار؟

3.آیا اجاق گاز توکار مناسب شماست یا رومیزی؟

نکات مهم خرید اجاق گاز که باید به آن توجه کنیم چیست؟

ما در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد

9مورد کاربری از نکات مهم خرید اجاق گاز تا نگهداری اجاق گاز درمجله ELK

1:انواع اجاق گاز:

به صورت کلی اجاق گاز ها به دو دسته اجاق گاز توکار و رومیزی تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی های خود را دارند.

2:اجاق گاز توکار:

این نوع اجاق گاز, قابل جابجای نیستند و برروی کابینت نصب میشوند .اجاق گاز های توکار جمع وجور هستند و اغلب گازی اند دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن هستند و درواقع امروزه جز پرفروش ترین اجاق گازها به حساب می آیند. آنها اغلب داری 5الی 6 شعله هستند. از نظر کارایی با اجاق گازهای مبله تفاوتی ندارند. و فضای کمتری را اشغال میکنند. پس اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

3:اجاق گاز رومیزی:

این اجاق گاز اکثرا مناسب برای محل کار هستند و دارای شعله کم اند و کیفیت و کارایی و قیمت آن نسبت به اجاق گاز توکار کمتر است.

 

4:اجاق گاز ایستاده,مبله؟:

این مدل اجاق گاز در چندین سال اخیر خیلی پرفروش بوده اند ولی رفته رفته با پیشرفت و تولید انواع متنوعی از اجاق گاز جای خود را به اجاق گاز توکار داده اند. دارای فر هستند و بین دو کابینت قرار میگیرند اگر فضای کافی در اشپزخانه دارید مناسب است اندازه آن از 30 اینچ تا 75 سانتی متر است.

اجاق گاز برقی: یکی از شیک ترین و مدرن ترین اجاق گاز ها هستند که به جای شعله های معمولی دارای صفحه ای لمسی و دیجیتال هستند. مصرف برق در این مدل بسیار بالاست اما زمان پخت و پز را کم میکند.

5:جنس اجاق گاز:

اجاق گازهای استیل:

این نوع اجاق گاز معمولا فروش خوبی دارند و دارای مقاومت خوبی هستند و به راحتی تمیز میشوند.اما باید در تمیز کردن آن ها دقت کرد که دچار خراش نشوند. البته این نوع اجاق گاز ها معمولا ضد زنگ هستندو برای طولانی مدت می توانید از آنها استفاده کنید.

اجاق گازهای شیشه ای: این نوع اجاق گاز دارای صفحه ای شیشه ای هستند که مقاوم است و دارای ظاهری بسیار زیبااند. به راحتی تمیز میشوند اما باید توجه داشت که هنگام پخت وپز مراقبت بیشتری نیاز دارد وهمواره باید تمیز شوند.

6:درنظرگرفتن ایمنی اجاق گاز:

معمولا اجاق گازها دارای فندک یا ترموکوپل هستند که اگرشعله به صورت تصادفی خاموش شد(مثلا دراثرسرریزشدن غذا یا وزش باد)ترموکوپل خود به خود سبب قطع جریان گازمیشود  و به اینصورت ازانتشارگازدرآشپزخانه جلوگیری میشود.

7:نحوه تمیز کردن اجاق گاز:

اگرما روزانه اجاق گازخود را بعد از هرپخت وپز, همراه با آب داغ یا مایع ظرفشویی تمیز کنیم دیگر نگران جرم و چربی ها نخواهیم بود. اما ااگر روزانه اینکار را نکنید مجبور میشوید که کلی چربی و جرم را بزداید. مواد طبیعی وجود دارد که باعث میشود اجاق گاز شما براق و درخشان شود.

8:تمیز کردن اجاق های استیل:

نکات مهم خرید اجاق گاز که باید به آن توجه کنیم چیست؟

برای اینکار اول تمام سطح اجاق گاز را با استفاده ازیک دستمال تمیز میکنیم, سپس مقداری جوش شیرین همراه با چند قطره آب مخلوط میکنیم تا خمیری شکل شود و بعد با استفاده از خمیر تمام سطح اجاق که چربی دارند میپوشانیم.بعد از ده دقیقه سرکه بر روی آن اسپری کنید براساس میزان سختی چربی ها 1تا8 ساعت بگذارید خمیر برروی اجاق بماند.بعد از گذشت زمان کافی با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشورید.

9:تمیز کردن اجاق گازهای شیشه ای:

تمام سطوح اجاق گاز را با جوش شیرین و آب داغ بپوشانید سپس با حوله یا دستمال تمام سطح را تمیز کنید اگر لکه سختی برروی آن است بتراشید ولی اینکار را با سیم ظرفشویی انجام ندهید چون سطح را خش می اندازد.

اگر چربی ها خیلی سخت هستند شما می توانید از آمونیاک استفاده کنید و باید حواستان باشد که آمونیاک بسیار قوی است. می توانید سرشعله ها و قطعات چدنی به همراه مقداری امونیاک داخل پلاستیک قرار دهید(یک چهارم پیمانه امونیاک رقیق شده)و بعد از گذشت یک ساعت آن ها را با اسفنج بشویید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *