بلاگ

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟ امروزه صنعت شیرآلات پیشرفت قابل توجه ای داشته است طوری که در دکوراسیون منزل, شیرالات نقش بسیار زیادی در زیبایی دارند.رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این زمینه وجود دارد. ما در این مقاله در ELK به انواع شیرالات اشپزخانه و حمام و…از لحاظ طراحی, جنس و قیمت و کاربرد آنها می پردازیم.

مطالبی که در این مقاله پرداخته می شود:

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟

برترین و پرفروش ترین شیرالات ایرانی :

انواع شیرالات اشپزخانه از لحاظ کاربرد:

انواع شیرالات براساس طراحی:

شیرالات اهرمی:

          شیرالات دو دستگیره:

          شیرالات مدرن:

          نحوه اتصال شیرالات:

          اهمیت پرلاتور:

          انواع پرلاتور هوا در شیرآلات:

نکات مهم در هنگام انتخاب شیرآلات را می دانید؟

 

 

 

 

 

 

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟

برترین و پرفروش ترین شیرالات ایرانی :

همانطور که گفتیم بازارشیرالات و صنعت تولید آنها در ایران افزایش یافته است و رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان وجود دارد اما با توجه به اطلاعات موجود شیرالات راسان, شودر, قهرمان,کی دبلیو سی و رخشان و… را معرفی می کنیم.

انواع شیرالات اشپزخانه از لحاظ کاربرد:

یکی از تفاوت های شیرالات اشپزخانه با سایر شیرالات ارتفاع آنها است. بلندتربودن ارتفاع آنها به این دلیل است که برای شست و شوی ظرف های بزرگ مانند قابلمه ها شیرآب برای ما مانعی نباشد وبه راحتی شسته شوند.واگر ارتفاع شیر کوتاه باشد برای آشپزخانه نامناسب هستند.شیرالات با ارتفاع کوتاه برای روشویی ها مناسب هستند که باید به فاصله بین شیرو سینک توجه کرد. علاوه براین گاه شیرالات اشپزخانه دارای شلینگ هستند که به این مدل اصطلاحا شاوری می گویند. این نوع شیرالات, کمک زیادی به شستن سینک می کنند.و ارتفاع بیشتری نسبت به سایر شیرالات دارند.

جنس شیرالات: شیرالات را براساس جنس آنها نیزدسته بندی می کنند و قیمتشان نیز متفاوت است. اما به صورت کلی جنس همه ی شیرالات, برنج و سرب خشک است.سرب خشک,دوام کمتری به نسبت برنج دارد. روکش و آبکاری آنها متفاوت است و همین باعث تغییر و تنوع درشیرالات می شود. جنس ابکاری ورنگ و و نوع لعاب باعث تنوع می شوند. در فرآیند ابکاری از فلزاتی چون, مس, استیل, کروم برنج و برنز استفاده می شود که رایج ترین آن کروم است.

انواع شیرالات براساس طراحی:

شیرالات اهرمی:

ساده ترین و در عین حال شیک ترین مدل های امروزه هستند. آنها دارای یک دستگیره یا اهرم که با حرکت اهرم به  چپ و راست میزان سردی و گرمی آب را تنظیم می کنیم. وبا فشاربه  بالا و پایین, جریان آب قطع و وصل میشود.

شیرالات دو دستگیره:

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟

این نوع شیرالات تا چند سال پیش از رایج ترین شیرالات بودند ولی امروزه شیرالات اهرمی رایج هستند. دارای دو دستگیره مجزا برای آب گرم و سرد هستند.

شیرالات مدرن: این شیرالات دارای سنسورند به صورتی که وقتی دست خود را جلوی سنسور آنها نگه می دارید جریان آب باز می شود ونمونه دیگر ازاین شیرالات ,لمسی هستند وبه محض برخورد دست با صفحه دیجیتال جریان آب باز می شود.و این مدل از شیرالات در صرفه جویی آب بسیار موثرند. و همچنین برای استفاده کودکان و افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند مناسب است.

نحوه اتصال شیرالات:

به گونه ای انجام می شود که بعضی از شیرالات برروی سینک نصب می شوند که دارای چند حفره روی سینک می باشند. بعضی از شیرالات روی دیوار نصب می شوند که ممکن است که درهوای سرد لوله ها یخ بزنند. و انواع دیگر شیرالات بر روی کابینت نصب میشوند که همیشه باید به اندازه یک انگشت با دیوار فاصله داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن محل را تمیز کنید.

قیمت انواع شیرالات :

مهم ترین بخش خرید یک محصول, قیمت آن است.باتوجه به شرایط اقتصادی درکشور, خرید از برندهای خارجی هزینه زیادی می خواهد. مهم ترین ویژگی محصولات ایرانی این است که نسبت به محصولات خارجی قیمت آنها کمتر است و افراد ترجیح می دهند از محصولات ایرانی خرید کنند, شیرالات ایرانی در مقایسه با شیرالات خارجی در یک سطح هستند و این اختلاف قیمت به معنی کیفیت پایین شیرالات داخلی نیست.

 

اهمیت پرلاتور: امروزه با توجه به کمبود منابع آبی در  کشور، تولید کنندگان به تولید شیرآلات ‌کم مصرف روی آورده اند. یکی از عواملی که می تواند باعث کاهش مصرف آب در شستوشوی ظروف شود، استفاده از پرلاتور در شیرآلات‌ بهداشتی می باشد. پرولاتور خود نیز به چند صورت دسته بندی می شود.

 

 

انواع پرلاتور هوا در شیرآلات:

پرلاتور هوا دهنده:.

پرلاتور لمینار:

پرلاتور ضد رسوب:

پرلاتور سکه ای:

پرلاتور کاهنده:

نکات مهم در هنگام انتخاب شیرآلات را می دانید؟

انواع شیرآلات آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کدام اند؟

وقتی می خواهید برای قسمتهای مختلف خانه خود از جمله آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، شیرآلات بخرید، باید با نکات مهم در هنگام انتخاب شیرآلات آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای منزل خود انتخاب کنید؛ مثلا موارد زیر را در هنگام خرید شیر آب به یاد داشته باشید:

دقت کنید که نوع شیرآلات شما، با میزان مصرف آب ارتباط مستقیم دارد؛ پس شیرهایی را انتخاب کنید که مصرف آب منزل شما را کاهش دهد. قابلیت تنظیم آب، یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب شیرآلات است.

به زیبایی شیرها دقت کنید و شیرآلاتی بخرید که با سبک معماری و دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

به قابلیت تنظیم درجه حرارت آب توجه کنید. این موضوع در هنگام خرید شیرآلات حمام، اهمیت بیشتری دارد.

بعد از اینکه تمام کارهای داخل ساختمان را انجام دادید و کابینت، سینک و روشویی را جایگذاری کردید، اقدام به نصب شیرآلات کنید.

به علامت استاندارد شیرآلات در هنگام خرید آنها توجه کنید. شیرآلاتی که در بدنه آنها از سرب نرم استفاده نشده است و میزان کروم به کار رفته در پوشش خارجی آنها کم است، علامت استاندارد را دریافت خواهند کرد.

به نحوه نصب شیرآلات توجه داشته باشید؛ زیرا نصب و تعمیر بعضی از شیرها کار سختی است.

 

در این مطلب شما با خرید و انواع شیرآلات آشنا شدید و کاربرد هر یک از شیرآلات را در جاهای مختلف خانه دانستید که از چه نوع شیرآلاتی باید استفاده کرد تا بهترین کارایی را داشته باشد و از عمل کرد ان نیز رازی باشید. سپاس گزاریم که مارا تا اینجا همراهی نمودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *