بلاگ

تفاوت سینک استیل و گرانیتی 

تفاوت سینک استیل و گرانیتی

شاید در نگاه اول تنها تفاوت این دو سینک، قیمت آنها باشد؛ اما اینطور نیست! تفاوت میان این دو نوع سینک علاوه بر قیمت آنها، در مقدار مقاومت در برابر حرارت، طول عمر آنها، مقاومت آنها در مقابل عواملی مانند زنگ زدگی، وجود نمونه های بی کیفیت تقلبی و عوامل بصری مانند رنگبندی نیز می باشد. 

تفاوت سینک استیل و گرانیتی از نظر قیمت

قیمت این سینک ها وابسته به برند و کیفیت آنهاست. با توجه به زیاد شدن نمونه های تقلبی و بی کیفیت در بازار ممکن است شما این دو نوع سینک را با قیمت های پایین پیدا و اقدام به خرید آنها کنید. باید توجه داشته باشید که مسائلی مانند طول عمر آنها کاملا وابسته به مواد به کار برده شده در فرآیند ساخت آنهاست.

برای مثال ممکن است در برخی از این نمونه های تقلبی به جای سنگ گرانیت از پلاستیک های نامرغوب و مواد بی کیفیت استفاده شده باشد. یا ممکن است به جای آلیاژ ضد زنگ سینک های استیل، از آلیاژهای کاملا غیر استاندارد و نامرغوب استفاده شده باشد.در نتیجه قیمت این سینک ها کاملا وابسته به کیفیت ساخت آنهاست.

تفاوت سینک استیل و گرانیتی

سینک های استیل و گرانیتی از نظر مقاومت دمایی چه تفاوت هایی دارند؟

سینک استیل در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و تا دمای 200 درجه سانتیگراد را تحمل میکنند که این مقدار با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت و ضخامت آن ممکن است بیشتر هم باشد؛ اما سینک های گرانیتی به دلیل وجود سنگ های گرانیت تا دمای 280 درجه سانتیگراد را تحمل میکنند. اما بهتر است برای طول عمر بیشتر آنها از گذاشتن ظروف داغ بر روی آنها بپرهیزید.

مقایسه تفاوت های ظاهری سینک های استیل و گرانیتی

سینک های استیل از نظر تفاوت در رنگبندی بسیار محدود هستند و تنوع رنگی زیادی ندارند؛ اما در مقابل سینک گرانیتی به دلیل وجود رزین های اکریلیک و رنگ در فرآیند ساخت آنها، دارای رنگبندی بیشتر و ظاهری زیبا و مدرن تر هستند.

سینک های فلزی حساسیت زیادی نسبت به مواد شوینده غلیظ ندارند؛ اما سینک های گرانیتی به این نوع مواد(چه اسیدی و چه قلیایی) حساسیت دارند و استفاده از این مواد ممکن است باعث تغییر رنگ شود. علاوه بر آن به دلیل جنس سنگی این نوع سینک احتمال ترک خوردگی و شکستگی نیز وجود دارد.

تفاوت سینک استیل و گرانیتی

سایر معایب و سینک های استیل و گرانیتی

تغییر شکل در اثر ضربه یا افتادن شی سنگین و سخت بودن تمیز کردن سینک استیل در صورت خشک شدن آب و املاح از دیگر معایب سینک های استیل و وزن بالا از دیگر معایب سینک های گرانیتی است.

فروشگاه ELK در زمینه فروش انواع سینک استیل، سینک گرانیتی و هود مخفی فعالیت میکند. برای اطلاع از قیمت محصولات و دریافت سایر اطلاعات با شماره 09127879577  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *