بلاگ

گاز صفحه شیشه ای بهتره یا استیل

گاز صفحه شیشه ای بهتره یا استیل؟

عموم مردم بر این باورند که خرید اجاق گاز نیازی به تحقیق ندارد در حالی که اینطور نیست! انواع گاز ها در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها تفاوت هایی با یکدیگر مانند مقاومت، راحت بودن تمیزکاری، قیمت و … دارند. ما در این مطلب به مقایسه دو مدل از گاز صفحه شیشه ای و گاز استیل صحبت خواهیم کرد. 

مقایسه گاز رومیزی صفحه شیشه ای و استیل از نظر مقاومت

گاز رومیزی استیل همانطور که از نامش پیداست از صفحه استیل ساخته شده و معمولا دارای 5 شعله هستند که بزرگترین شعله در وسط آن قرار گرفته و باقی شعله ها با ابعاد متفاوت در کنار آن قرار گرفته اند و چدن و متریال به کار رفته در ساخت این نوع گاز بسیار در برابر حرارت و ضربه مقاوم هستند. در مقابل کسی نیست که هنگام خرید گاز رومیزی صفحه شیشه ای ترسی از شکسته شدن آن نداشته باشد.

لازم به ذکر است که جنس شیشه به کار رفته در ساخت این نوع گاز از جنس سکوریت و ضد ضربه است و در برابر ضربه و شکستگی و حرارت بسیار مقاوم است. بنابراین می توان گفت هر دو گاز دارای مقاومت بالایی هستند؛ البته که این مقاومت به برند انتخابی شما کاملا بستگی دارد. 

گاز رومیزی صفحه شیشه ای راحت تر تمیز میشود یا استیل؟

برای تمیز کردن گاز های شیشه ای تنها چیزی که شما نیاز دارید یک دستمال و پاک کننده مناسب است چرا که این نوع گاز به راحتی تمیز شده و نیازی به وقت و انرژی زیادی ندارد ضمن اینکه جنس بعضی از این گاز ها ضد لک می باشد. در مقابل گاز های استیل دیر تر دچار کثیفی و لکه گیری میشوند اما در صورت نیاز به تمیز شدن احتیاج به صرف انرژی و زمان بیشتری دارند؛ به بیان ساده تر گاز های شیشه ای راحت تر از گاز های استیل تمیز میشوند.

قیمت کدام یک بیشتر است؟

به طور کلی قیمت گاز رومیزی به برند انتخابی شما و کیفیت آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی قیمت گاز رومیزی صفحه شیشه ای به دلیل جدیدتر و مدرن تر بودن و جاگیری کمتر چدن های آن، بیشتر از گاز استیل است.

مقایسه کلی گاز رومیزی صفحه شیشه ای و استیل

به طور کلی تفاوت های بسیاری میان این دو وجود ندارد و خرید هریک به سلیقه شما بستگی دارد. اما از نظر مقاومت، هر دوی این گاز ها یکسان هستند اما گاز استیل اندکی مقاومت بیشتری دارند و از نظر بهداشت گاز های شیشه ای به وقت و انرژی کمتری احتیاج دارند؛ از نظر قیمت، به دلیل مدرن تر و جدیدتر بودن گاز های شیشه ای، قیمت بیشتری نسبت به گازهای استیل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *