بلاگ

نکات مهم و کلیدی در خرید سینک ظرف شویی موارد پرکاربرد یک سینک

ما در این مطلب می خواهیم به نکات مهم در خرید سینک ظرفشویی اشاره کنیم که شامل:

1)نصب سینک ظرف شویی به چه صورت است؟

2) انواع سینک آشپزخانه:

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ:

          سینک کامپوزیتی گرانیت:

          سینک کورین:

          سینک سنگ مرمر:

          سینک سنگ صابونی:

          سینک چدنی:

          سینک مسی:

          سینک سرامیکی:

3) 5نکته مهم در خرید سینک ظرفشویی که باید توجه کنید:

 

 

انواع سینک ظرفشویی:

سینک ظرف شویی مهمترین و پرکاربرد ترین وسیله در آشپزخانه است. علاوه بر زیبایی ما باید به دوام آن هم توجه کنیم, بسته به فضای موجود سینک خوب را انتخاب کنیم اما سوال اصلی این است که در خرید سینک به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا سینک تک لگنی مناسبتر است یا دو لگنی؟ کدام سینک به راحتی تمیز میشود و لکه های آب کمتر بر روی آن باقی می ماند؟ نگران نباشید در این مطلب  ما در elk به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

1)نصب سینک ظرف شویی به چه صورت است؟

سینک ظرفشویی به دو صورت روکار و توکار نصب میشود. اگر به صورت روکار نصب کنید اینکار به راحتی انجام میشود و شما می توانید, حتی سینک خود را جابجا کنید. در روش توکار شما باید سینک را داخل کابینت قرار دهید درواقع یعنی کابینت را سوراخ کنید که اینکار ممکن است هزینه بر باشد و به اصطلاح نسبت به سینک های روکار سخت تر نصب میشوند. جنس سینک های ظرفشویی متفاوت است اما به صورت کلی از سنگ کورین,استیل, سنگ های صابونی و سنگ مرمر ساخته می شوند.

2)انواع سینک آشپزخانه:

1.سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ:

یکی از پرفروش ترین سینک هاست. جنس این سینک ها از فلز ضدزنگ است و دوام به نسبت خوبی دارند.قیمت آنها پایین تر از سایر سینک هاست. ازویژگی های که این هود دارد: 1. دربرابر خراش مقاوم نیست.
2.به راحتی با مواد شوینده تمیز میشود. اما وجود لکه های آب ممکن است کار را سخت کند. سروصدای آن به نسبت سایر سینک ها بیشتر است.

2.سینک کامپوزیتی گرانیت:

این نوع سینک ها از ترکیب کوارتز و گرانیت ساخته شده اندو داوم و مقاومت بالایی دارند     و دچار خراش نمی شوند قیمت انها بالاتر از سینک های استیل است, در شکل های متنوعی از جمله اریب ومنحنی تولید میشود.

3. سینک کورین :

کورین یک نوع سنگ مصنوعی است که در ساخت سینک های ظرفشویی استفاده میشود این سینک ها مقاومت بالایی دربرابر قارچ و باکتری دارند و به همین دلیل به راحتی تمیز میشوند لکه آب بر روی آنها نمی ماند و قیمت آن ها بالااست.

4. سینک سنگ مرمر:

سنگ مرمر یکی از انواع سنگ طبیعی است که زیبایی زیادی دارد و طرح های متنوعی دارد این سینک بسیار مقاوم است اما ممکن است بعد از مدتی کدر شود و اینکه چون مقاوم است امکان که ظروف شیسشه ای یا چینی بشکنند, وجود دارد..

5.سینک سنگ صابونی:

این نوع سینک ها وزن زیادی دارند وبه راحتی تمیز میشوند جای لکه های آب روی آن نمی ماند.می تواند با کانتر یک سینک تک لگنی ساخت. این سینک لبه های تیز ندارد.و قیمت بالایی دارد.

6.سینک چدنی:

این سینک ها از ماده بسیار محکم به نام چدن ساخته شده اند. یکی از بهترین سینکها هستند از ویژگی های این سینک میتوان به قیمت بالا و دوام بالا و ضدخش بودن ان اشاره کرد.

7.سینک مسی:

مس فلزی بسیار زیبا و درخشان است. سینک های مسی هم به صورت ماشینی هم دست ساز تولید میشوند. از معایب این سینک این است که بعد از مدتی درخشندگی خود را از دست میدهد و کدر می شود , استحکام بالا و مقاوم هستند.

8.سینک سرامیکی:

 

این نوع سینک از سرامیک ساخته شده اند همانند روشویی ها و وان های حمام. دربرابر خراش بهترین سینک است زیرا با سفال لعابی پوشیده شده اند و به راحتی تمیز میشوندوقیمت مناسبی دارند.

سینک شیشه ای: یکی از مدل های مدرن و زیبای امروزی است که قیمت بالایی دارد ولی مقاومت زیادی ندارند و تمیز کردن آن کمی دشوار است زیرا جای لکه ها بر روی آن می ماند می توانید برای تمیز کردن آن از شیشه پاک کن استفاده کنید

 

5نکته مهم در خرید سینک ظرفشویی که باید توجه کنید:

1:سینک داری عایق:

در زندگی امروزی با توجه آپارتمان بودن منازل نیاز به سینک هایی است که عایق داشته باشن که سینک های استیل دارای این عایق نیستن و صدای زیادی تولید می کنند. بر اسای این نیاز سینک های چدنی صدای کمتری تولید می کنند در مواردی سینک های که دارای غایق صدا نیز هستند و پد های ویژه ایی برای کم کردن صدا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

2:براق یا مات؟

در سینک های براق قطرات آب را کتر نشان می دهد و راحت تر تمیز می شود و خطوط خش رو به راحتی نشان می دهد.ولی در سینک های مات خط و خش های کمتری ایجاد می شود ولی بابت مات بود سخت تر سطح تمیز می شود.

 

3:تنوع رنگ:

در سینک های استیل تنوع رنگ برای مشتری محدود است در صورتی که زنگ خاصی مدنظر شما باشد نیاز به استقاده از سینک های چدنی یا گرانیتی است که نسبت به سینک های استیل اختلاف قیمتی دارد.

4: لگن گرد یا مربع:

سینک های باکسی وجود دارد که لگن آن بر خلاف سینک های دیگر به شکل مربع یا مستطیل است که این مسئله تمیز کردن سینک را مشکل تر کرده ولی امروزه به زیبایی محصول می افزاید.

 

5: تعداد لگن های سینک:

امروزه در بازار انواع سینک های تک لگن و دو لگن و حتی سه لگن وجود دارد که سینک سه لگنه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. سینک دو لگن امکان شستشوی راحت تر را دراختیار قرار می دهد اما باید به این نکته هم توجه کرد که شستشوی ظروفی چون قابلمه های بزرگ و سینی فر در آن مشکل تر از سینک تک لگن می باشد .برای یک آشپزخانه کوچک یک سینک تک لگن (یک لگن بزرگ) پیشنهاد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *